FOLLOW | DASHBOARD.





cooltext872573928


Si Chubby Montel




Tuesday, February 26, 2013
hatiku di kinabalu

salam~

hati ku di kinabalau?hati aq ke??ohh nnooooo!hati aq xde kat kinabalu.cuma kat kota kinabalu jek.smlm..aq tngok citer...hatiku di kinabalu...agk takut...jd cmtuh...agk cuak...agk seram....tp..aq gagah kan jgak dri aq..supaya bersangka baik.percaya pd dia.yakin pd dia.jgn ragui dia.yep...aq cbe.adat bercinta...bnyk naaa laaaaaa dugaannyer.tp xpe.still bole settle kan??x cepat...lmbt kte settle.right?just jgn stress2...mmpu kew aq?InsyaAllah...smngt yg aq dpt...lg kukuh..lg stabil dr tembok besar cina tuh taw!ma,ayh,kak,abg,fiza n my abang jgak.thank you so much!kalo x..mngkin aq down..smpai x knl dri aq sndri.

hatiku di kinabalu..
sinopsis crite nie...


Tahukah anda mitos asal usul nama Gunung Kinabalu ?

Begini ceritanya. Satu masa dahulu ada seorang perempuan cina yang menunggu kepulangan suaminya (yang sudah mati) daripada laut di gunung tersebut. Namun, suaminya tidak pulang2. Demi cinta dan kasih nya, perempuan cina itu tetap menunggu kepulangan suaminya itu. Sebab itu, di panggil Gunung "Cinabalu", dimana lama kelamaan menjadi "Kinabalu".btol ke?Wallahualam..

Ini kisah cinta setia yang ada sedikit drama dan trajis. Bermula sebagai rakan satu kuliah, usik mengusik dan ajuk meng-ajuk. Anuar & Qistina akhirnya jatuh cinta ketika sama2 bercuti ke Gunung Kinabalu. Bibit2 cinta berputik dan di teruskan ke jinjang pelamin. Cinta mereka makin mekar apabila dikurniakan seorang anak yang comel, Maya.

Malangnya, Qistina terlibat dalam satu kemalangan dan terlantar koma di hospital bertahun2 lama nya. Namun, demi cinta sejatinya Anuar setiap menunggu dan setiap hari datang melawat Qistina disamping membersarkan Maya seorang diri. Beliau tidak putus harapan.

Bertahun2 Anuar menuggu Qistina kembali sedar daripada Maya masih bayi sehingga lah beliau sudah meningkat remaja. Lama betul koma nya!

Namun, cinta dan sayang Anuar masih tidak pudar. Beliau masih terus menaruh harapan...

Sehingga suatu hari Anuar berkenalan dengan seorang gadis bernama Lara. Hubungan mereka semakin rapat dan Maya juga amat menyenangi kehadiran Lara yang di lihat sebagai penganti ibunya. Ibu bapa Qistina menggesa Anuar berkahwin dengan Lara untuk kebaikan Maya yang dahagakan kasih sayang seorang ibu.

Walaupun dengan berat hati, Anuar telah melamar Lara dan mereka berkahwin.

Tidak lama selepas itu, Qistina secara tidak semena2 tersedar daripada koma yang 10 tahun lamanya! Bayangkan, koma sampai 10 tahun... lama gila!

Dan, terjadi lah drama air mata dan pengorbanan oleh Lara (sesuai sangat dengan namanya.. jiwa yang lara). Juga, sessi pemberontakan oleh Maya yang mahu kan belaian manja "ibu" beliau - Lara.

Setelah beberapa ketika, akhirnya Qistina sedar bahawa cinta Anuar sudah terbahagi dua antara dirinya dan juga Lara. Dan di akhir cerita Qistina mengambil keputusan untuk melepaskan cinta Anuar demi kebahagiaan Anuar,Lara & Maya.

aq takot kalo jd cmnie kat aq...nyaris2 jd...tp aq hrp sgt x jd cmnie.sbb aq sayang sgt kat alan.4 thn...bkn tempoh singkat.agk pnjng.kalo kawen..pling kurang un ank da ad sorang ;)
srius...aq mmg sayang kan alan...aq cintakan alan...aq takut khilangan die.4thn die dgn aq.kalo die xde...mngkin aq x mmpu hidup mcm mnusia normal.aq takut sgt...aq xmmpu lepaskan die pd org laen...aq xmmpu kehilangan die...aq x mmpu tngglkan die...

wassalam~

0 komen (s)
LAMA | BARU

Template by Puffnuts. Background by FPA and icons by Applepine.